LEVERANSPOLICY
Leveranspolicyn är tillämplig när du som kund köper en vara via www.helwit.se eller via någon av dess sub-domäner såsom www.helwit.com (nedan gemensamt benämnda ”Hemsidan”). Avtal ingås mellan dig som kund (”du” eller ”kunden”) och YOIK AB, organisationsnummer 559177-9243 (”Yoik”).
Den förväntade leveranstiden är 1 – 3 arbetsdagar. Om du inte fått din beställning efter 4 arbetsdagar, kontakta vår kundservice på info@helwit.se. Skulle Yoik av någon anledning inte kunna leverera din beställning och har meddelat detta har du möjlighet att häva köpet genom att kontakta vår kundservice enligt ovan.
Leverans sker via Postnord Varubrev. Om försändelsen inte får plats i brevlådan levereras den vid din dörr eller hämtas på ditt lokala ombud. Försändelsen ska då hämtas ut hos ombud inom den tid som anges i aviseringen, paket måste normalt hämtas ut personligen (ta med giltig legitimation och ha aviserings- och ordernummer till hands). Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering sker vanligtvis via e-post, telefonsamtal eller SMS, men kan även ske med vanlig post. Paket levererat till ombud återsänds till Yoik om det inte har hämtats ut inom 7 dagar från det att paketets ankomst aviserats till dig. Om du inte hämtar ut paketet har Yoik rätt att debitera dig en avgift på 299 kr för kostnader hänförliga till administration, frakt, returfrakt och hantering.